Bialski rzecznik konsumentów wyróżniony

Bialski rzecznik konsumentów wyróżniony

Ewa Tymoszuk (druga od prawej) w gronie osób wyróżnionych przez prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

BIAŁA PODLASKA Podczas ogólnopolskich obchodów Światowego Dnia Konsumentów Ewa Tymoszuk, powiatowy rzecznik konsumentów w Białej Podlaskiej, została 13 marca uhonorowana przez prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wyróżnieniem „Za zasługi na rzecz ochrony konsumentów".

– Jestem mile zaskoczona tą nagrodą, bo otrzymało je w tym roku zaledwie 30 osób. Moje wyróżnienie ma zapewne związek ze skutecznością spraw, z jakimi występuję w imieniu konsumentów – mówi Ewa Tymoszuk. – Obowiązki rzecznika pełnię od siedmiu lat. Z ostatniego zestawienia wynika, że 65 proc. spraw, o jakie występuję z mediacjami, jest pozytywnie rozpatrzonych – dodaje.

Rzecznicy konsumentów są obecni w naszym kraju od 1 stycznia 1999 r. Wtedy weszła w życie ustawa zmieniająca niektóre przepisy określające kompetencje organów administracji publicznej w związku z reformą ustrojową państwa. O potrzebie ich istnienia wymownie mówią liczby. W ciągu dziesięciu ostatnich lat rzecznicy konsumentów udzielili 4,5 mln porad.  Wynika z tego, że co ósmy Polak skorzystał już z bezpłatnej porady rzecznika.

Powiatowy rzecznik konsumentów w Białej Podlaskiej przyjmuje rocznie około 1 tys. interwencji (telefonicznych, elektronicznych i osobistych). – Ludzie przychodzą do mnie z nadzieją, że uda im się wyprostować nieuwzględnioną wcześniej reklamację u producenta. Gros spraw dotyczy reklamacji wadliwej odzieży, obuwia, sprzętu agd i elektroniki (telefony komórkowe, laptopy, tablety). Poszkodowanymi bywają przeważnie osoby w starszym wieku, ufni w zapewnienia przedstawiane im przez nieuczciwych producentów czy dostawców usług. Nie wszystkim udaje się pomóc, ale staram się każdą sprawę załatwić rzetelnie – informuje rzecznik powiatowy.

Jak twierdzi Tymoszuk, na brak pracy nie narzeka, bo rośnie świadomość konsumentów i każda nieuwzględniona reklamacja czy próba wyłudzenia pieniędzy kończy się wizytą u rzecznika. W ostatnim czasie przybywa osób skarżących się na nieuczciwe praktyki firm naciągających odbiorców energii elektrycznej na nieuzasadnione, w dodatku horrendalne opłaty.

Cały artykuł dostępny w papierowym i cyfrowym wydaniu tygodnika Podlasiak nr 13 od 26 marca

Istvan Grabowski, Monika Pawluk

Dodaj komentarz

Komentarze

    Brak komentarzy

Zobacz także: